Tuesday, November 26, 2013

Setelah sekian lama...

Fuhhhh.... Kalau blog adalah rumah, dah tinggi lalang, bersemak-samun segala. Lama sangat tak ber-update. Malas is one of my middle name.

Okay, update style Amziah...

1) Semalam telefon 100 buat report telefon takde bunyi, modem pulak rosak - semua lampu tak menyala. Dah cakap dah kat CSR "semua lampu tak menyala & dah test kat power soket lain pun sama", boleh jugak nak tanya lagi "are you sure miss?". Eh tak nak percaya pulak. Bawak modem ni pergi Plaza Vads kang... Oh, aku memang pilih English kalau call 100, saje.
2) Tadi technician datang masa aku baru nak masak. Sejam lebih baru settle. Wall soket burnt kena lightning, modem rosak. Tapi settle lepas beliau panjat tiang telefon repair apa tah. Dan sebab aku busy goreng ikan, aku lupa pasang kipas dan hidang air. Kesian beliau berpeluh-peluh 2,3 kali bawak kereta berulang rumah aku dan kabinet TM tu. Ye, aku memang selalu hidang air bila technician datang.
3) Aku tak faham kenapa bila aku kat kampung aku selalu tidur awal. Baru minum kopi half cawan pun dah boleh terlelap. Cuba kalau kat puchong. Minum kopi half cawan tak lelap-lelap sampai pagi.
4) Masa nak goreng nasi pagi tadi, aku potong kacang panjang. Tiba-tiba teringat amziah punya update kata dia sembang dengan aini pasal aku potong sayur kena sama saiz. Lamaaaa aku tenung kacang yang dah dipotong tu, then cakap "okay fine aziah, fine!"
5) Dah lama tak exercise. Kasut jogging dah berhabuk banyak. Setiap hari berazam nak exercise tapi tak buat pun. Nak jogging kat taman, aku takut kalau anjing lain selain johnny join. Nangis nanti.
6) Haritu housemates makan durian. Gila busuk. Aku spray air wick kat tingkat atas dan dalam bilik, daripada setengah botol sampai tinggal suku je, masih tak hilang bau. Terus nekad nak beli lilin aromaterapi.
7) Rasa macam dah agak lama tak online shopping. Gigil tahan nafsu. Kupon fashionvalet tak redeem lagi ni. Memang tunggu gaji. Sabarrrr hati sabarrrr.
8) Haritu pergi interview SPA. Dalam surat tulis keputusan keluar 25/11. Aku ni nervous je menunggu result sekali sampai sekarang pun takde lagi resultnye. Dasar janji dicapati!
9) Beberapa hari lepas dapat jerawat sebijik. Besar. Lokasi betul-betul tengah-tengah antara dua kening. Kawan sepejabat cakap macam India punya tanda kat dahi. Biadap. Ni baru nak surut.
10) Bulan lepas aku belikan ayah handphone. Tapi harapkan anak-anak yang tolong cas bila bateri habis. Padahal torchlight beliau yang bateri tak sempat nak habis, almost 2-3 hari sekali beliau caskan. Bila berjalan, handphone tinggal kat rumah jugak. Tak faham la beliau ni.

Okay, cukup lah tu. Ada mood rajin lagi nanti aku update. Bye

posted from Bloggeroid

1 comment:

Unknown said...

http://itikelabus.blogspot.com/ said.. situasi no.10, sama itu saya punya mak juga..

the first

Daisypath Next Aniversary Ticker

the second

Daisypath Anniversary tickers